Äggskal

Jag hjälpte en vän att hitta kärleksdikter och fick anledning att umgås med mina favoriter igen. Dikterna speglar ganska väl nio år av tillsammans. De uttrycker tvekan, olycklig kärlek, förälskelse. 

Med en ny familjemedlem handlar mycket om att få ihop vardagen. Maten ska lagas, disken ska diskas, tvätten ska tvättas, och allt det där. På kylskåpet sitter en dikt som påminner mig om att det bästa vi har finns i det vardagliga.

Det finaste och viktigaste i livet finns just här,
i stolen på andra sidan köksbordet.
I äggskalen hon alltid lämnar i en lite hög

Andres Lokko






Kommentarer
Postat av: smäm

jag tycker att du kan unna dig städhjälp nu ;)



fin dikt.

2010-06-15 @ 13:29:23
URL: http://smam.blogg.se/
Postat av: Wilda

Kan inte du dikttipsa mig lite, jag är väldigt odiktad som i obildad i poesi :)

2010-06-16 @ 18:29:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0