Tema Tegelsten

En tegelsten i bokvärlden är en bok med minst 400 sidor. Kraven växer med antalet sidor, i alla fall för mig. Jag menar att en effektiv historia sällan behöver 600 sidor för att berättas. Undantag finns. Och är värda att leta efter.

Just nu läser jag Dödgrävarens dotter av Joyce Carol Oates: 623 sidor.

Oates har en förmåga att alltid intressera mig, och irritera. Det finns något dunkelt, i bakgrunden, som inte blir riktigt klarlagt. Alltid om kvinnor, ofta om våldsamma män. Dödgrävarens dotter är hennes bästa, och kanske tjockaste.


Kommentarer
Postat av: Wilda

Bättre än Blonde? Håller på med Bellefleur nu och gillar mkt. tipselitipsar

2009-09-06 @ 17:57:15
Postat av: smäm

lite för tjockt tema för min smak...

2009-09-06 @ 19:22:27
URL: http://smam.blogg.se/
Postat av: Karin

Jag köpte Blonde för ett bra tag sen, men så fort jag ser den blir jag helt matt och väljer något annat tunt att läsa. Men ska jag kanske försöka ändå?

2009-09-07 @ 10:28:57
Postat av: luckiest

wilda: bättre än Blonde!

smäm: det kommer tunnare :)

karin: nja, försök inte. Tror du ska satsa tunt istället, du är tillräckligt gammal för att läsa sånt du vill och inte sånt du borde.

2009-09-14 @ 17:56:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0