Livet är för kort för dåliga böcker

En bloggande kusin till mig myntade ett uttryck som jag använder friskt till det mesta nu för tiden.

Livet är för kort för fula kläder ska det egentligen vara. Fast vadå - hur såg ni ut på 90-talet? Jag hade jeans med revärer i form av blommiga tygremsor, tajta polos i mysko material och glansiga västar. Höjdpunkten var nog min egenhändigt sydda resårkjol: tigermönstrad.

Men livet är också för kort för dåliga böcker. När jag var bookworm på 90-talet läste jag tvångsmässigt ut allt jag började med, annars kändes det som bortkastad tid. Alltså kastade jag bort ännu mer tid, konstig logik. Nu är tålamodet kort, intresset måste fångas nästan på första sidan. 

Fullista på böcker du inte behöver läsa

Människa utan hund, Håkan Nesser
Svart stig, Åsa Larsson
Lady Chatterleys älskare, D. H. Lawrence
Alice i underlandet, Lewis Carroll
Nu vill jag sjunga dig milda sånger, Linda Olsson
Vingklippt ängel,  Berny Pålsson
Vildängel, Lina Forss


Kommentarer
Postat av: Wilda

Sant! Fast det är fasligt svårt att lägga ifrån sig en bok oläst. Känns som om man kastat bort tiden man lagt ner på att läsa den om man inte läser klart den, om det nu makes any sense.

2009-06-17 @ 19:19:45
Postat av: smäm

livet är för kort för fula frisyrer.

2009-06-18 @ 11:07:18
URL: http://smam.blogg.se/
Postat av: Anonym

Halva mitt liv (rättelse, mer än halva mitt liv) skulle vara bortraderat om man räknade fula frisyrer som bortkastad tid ;) ha ha ha

2009-06-18 @ 15:29:46
Postat av: smäm

man kan ha det i åtanke när man står där med ångest och tänker "jag ska nog inte ändra mitt hår ändå", som jag alltid tänker :(

2009-06-19 @ 12:50:49
URL: http://smam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0