Min bokhylla del 2

Den vackraste kärleksskildringen någonsin är också den enklaste och mest vardagsnära. Astrid Lindgrens berättelse om sina föräldrar Samuel August och Hannas kärlek hör till mina starkaste läsupplevelser.

När Samuel August håller sin älskades döda iskalla händer snyftar han. Och dine händer som jag har värmt så månge gånger.

Tänk att ett löfte - ett ja - som ska hålla för hela livet är det enklaste att ge. Vägen dit var lång och kringelikrok men inte den minsta tvekan för det största . Det är kärlek och underbar dårskap.
 


Kommentarer
Postat av: smam

later som en jattemysig bok!



jag var pa uppsala bibliotek idag och da tankte jag pa dig av nagon anledning :) frida lanade bok, jag passade barnen som skrek hogt saklart bara for att man inte fick.

2009-08-18 @ 20:36:30
URL: http://smam.blogg.se/
Postat av: Linda Q

Härliga Astrid Lindgren =)

2009-08-24 @ 14:53:29
URL: http://lindaq.se
Postat av: luckiest

smäm: haha, tystnaden är bara en myt som upprätthålls av mesar ;)

2009-08-24 @ 16:39:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0