Jobba hemifrån

Idag snor jag bloggtema från smäm. Jobba hemifrån. Det gör jag nu.

Sovmorgon är den absoluta fördelen. Men för mig innebär det också konstant dåligt samvete. Jag borde ha gått upp tidigare. På kontoret belönar jag inte mig själv varje gång jag lyfter fingret, men hemma uppstår glädjerus så fort jag åstadkommer något. Och aldrig räknar jag minuterna till luchen som vid hemmadatorn.

Det blir inte bätttre av att det är varmt och kvalmigt ute och inne, renovering pågår och ilskna polska arbetare har hetsiga diskussioner utanför vårt fönster.
 
Den gyllene regeln: sluta klockan 17 oavsett hur mycket du har gjort av det du skulle. Fem timmar kvar :)

Kommentarer
Postat av: smäm

haha... fem timmar kvar. du låter som min exkollega som skrev mail till mig en gång i halvtimmen med nedräkning till helg. har fem och en halv timme kvar nu, både till helg och bye bye for good :(

2009-08-07 @ 12:29:09
URL: http://smam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0